Medela Softfit Breastshields VS Medela Personalfit Breastshields

Assalamualaikum mommies,

Hurm, baru-baru nih ada seorang customer tanya pasal packaging baru medela freestyle yang tiada softfit katanya. Mommy pun mula-mula salah faham pasal packaging yang baru ini sebab mommy ingatkan packing baru medela freestyle dibekalkan 2 set softfit breastshields. Rupa-rupanya memang tak ada pon ditulis diluar box medela freestyle pasal softfit. 2 pasang breastshields yang dibekalkan adalah jenis personalfit. Then, mommy tanyalah mr google.. menurut sumber yang mommy baca secara online katanya medela inc tak keluarkan lagi softfit untuk di setkan di dalam pakaging medela freestyle. Tak tau lah sahih atau tidak berita ini, tapi kalau benar pon memang terbukti sebab packaging baru medela freestyle sudah tidak ada softfit. Mommy guna packaging lama so memang dibekalkan dengan sepasang softfit saje lah.
Medela Softfit Breastshield
Medela PersonalFit Breastshield

Costumer yang tanya mommy tu sebenarnya pernah guna softfit untuk medela swing, jadi dia rasa pelik la sebab medela freestyle sudah tak ada soft fit. katanya dia memang suka dan lebih selesa guna soft fit berbanding personalfit sebab katanya personalfit lebih keras berbanding softfit. Mommy nak komen pon tak boleh sebab mommy tak penah guna lagi personal fit. Jadi mommy tanya mr google sekali lagi. Menurut ruangan forum  dan komen-komen ibu yang penah guna personal fit, sesetengah kata tak best kerana kurang flexible mcm softfit, tapi sesetengah ibu-ibu pula kata personal fit bagus sebab boleh disesuaikan dengan size nipple dan tak rasa plak kekerasannya. Jadi mommy simpulkan, ibu-ibu kat luar sana kena cuba guna dua-dua softfit or personal fit dan tengak yang mane ibu-ibu suka. Tak semua mempunyai citarasa yang sama. betul x? =)

Mommy pon berkira-kira gak nak beli personal fit sebab nak rasa apa yang orang lain rasa bila guna personal fit. Jadi nanti boleh la letak review kat sini untuk panduan mommies sekalian. heee.. =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...